петак, 15. новембар 2013.

Нове хрватске оптужнице против Срба

Осијек: Оптужница против осам држављана Србије за ратни злочин

Осијечко Жупанијско државно тужилаштво подигло је оптужницу против осморице држављана Србије, недоступних хрватском правосуђу, због кривичних дела ратног злочина против цивила и ратних заробљеника почињених 1991. године у Старој Градишки и Окучанима.

Оптужени, чија имена нису наведена, терете се да су од августа до децембра 1991. године у Казнено-поправном дому у Старој Градишки и станици милиције у Окучанима поступали противно одредбама међународног ратног и хуманитарног права.
Како је саопштило тужилаштво, они су злостављали 21 цивила и једног заробљеног припадника хрватске војске, а од последица мучења умрло је шест особа, пренела је Хина.

Оптужница терети првооптуженог (55) да је као командант затвора у просторијама бившег Казнено-поправног дома Старе Градишке знао да припадници милиције тзв. САО Крајине и војне полиције ЈНА, заједно са припадницима других паравојних јединица, хапсе и доводе у затвор цивиле хрватске националности и ратне заробљенике из Горње Вароши, Малог Струга, Старе Градишке и других околних места.

Он је оптужен да је знао да њему подређени чувари и друге особе свакодневно улазе у затвор и на различите начине психички и физички злостављају, муче и кажњавају затворенике, али није предузео ништа да се таква незаконита поступања спрече, а починитељи казне, него је допуштао да се такве радње наставе, у чему је и лично учествовао.

Другооптужени (61) се терети да је, као припадник војне полиције, незаконито лишавао слободе цивиле несрпске националности и одводио их у затвор у бившем Казнено-поправном дому Старој Градишки где их је и сам, заједно са осталим припадницима побуњеничких снага, физички и психички злостављао, преноси Хина.

Оптужница терети трећеоптуженог (59) као заповедника станице милиције у Окучанима и још четворицу оптужених као припаднике милиције тзв. САО Крајине у Окучанима, да су незаконито заробљене цивиле држали без хране, воде и основних хигијенских услова.

Наводи се да су их током свакодневних испитивања тукли гуменим и дрвеним палицама, рукама, ногама, електричним кабловима и кундацима, мучили електрошковима, присиљавали их да дижу ужарене предмете и једу со, као и да су их на друге начине психички и физички злостављали, повређивали и на смрт тукли.

Тањуг | 14. 11. 2013. - 21:33h

1 коментар:

  1. здраво свима, овде сам да поделим мало сведочанства. Моје име је Наоми Самуел, имам 40 година, удала сам се са 31, имам само једно дете и живела сам срећно до краја живота. После годину дана брака мој муж је постао тако чудан и не разумем баш шта се дешава, он је препун од куће до друге жене, толико га волим да и не сањам да ћу га изгубити, дајем све од себе да будем сигуран муж ми се враћа, али све без помоћи, плачући и плачући тражећи помоћ, причала сам о томе са његовом породицом али нисам добила одговор. Тако је моја најбоља пријатељица Ана Јоһансон обећала да ће ми помоћи. Причала ми је о човеку по имену др Апата, рекла ми је да је он велики човек и прави човек коме се може веровати и да нема никакве везе са љубавним проблемима које не може да реши и рекла ми је како је помогао безбројним људима у обнављању њиһовог односа. Био сам заиста убеђен, брзо сам контактирао његову имејл адресу, драпата4@гмаил.цом или његов ВһатсАпп/вибер са тим бројем (+66 81 302 8552). Објаснио сам му све своје проблеме, рекао ми је да не морам да бринем да ће сви моји проблеми бити одмаһ решени. Рекао ми је шта да радим да вратим мужа, а ја сам то рекла, рекао је да ће се после 3 дана мој муж вратити и почети да моли, и то се заиста догодило како је рекао, била сам веома изненађена, то је тако невероватно. Слава нашег односа са Богом је сада веома блиска и обоје живимо срећно до краја живота. Ако наиђете на сличан проблем, одмаһ га контактирајте и решите проблем једном заувек. И ја сам живи сведок

    ОдговориИзбриши